Paris, day 2

Tiistaille oli luvattu huonoa säätä, joten päätimme tehdä kyseisenä päivänä reissun La Vallée Village -outletkylään. Kyselin teiltäkin kokemuksia, onko paikka käymisen arvoinen ja lopulta päädyimme lähtemään metsästämään alelöytöjä ;)

Aamusella aloitimme matkamme metrolla pysäkille, josta oli yhteys juniin. Meidän oli määrä jatkaa RER A-junalla Vallee d’Europe -pysäkille, mutta meillä kävikin hieman hassusti! Luulimme junan menevän suoraan haluamaamme paikkaan, kunnes yhtäkkiä juna tyhjenikin ja ranskan kielisistä kuulutuksista saimme juuri ja juuri selvää tämän olevan viimeinen pysäkki. Siinä sitä sitten seistiin keskellä Torcy’a (“missä ihmeessä me ollaan?”) ja odoteltiin ja toivottiin sormet ristissä, josko perästä tulisi juna, joka veisi meidät oikeaan paikkaan parin pysäkin päähän.

Pääsimme kuin pääsimmekin lopulta perille! Matkaan meni kaiken kaikkiaan ehkä 30-45 minuuttia, tosin saatan nyt kyllä vähän huijata, jostain syystä minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa ajankulusta! Taisin niin onnellisena mutustella lähileipomosta nappaamaani suussa sulavaa aamupalacroissanttiani koko junamatkan ;)

Outletkylä muistutti hyvin paljon paitsi ulkonäöltään myös tarjonnaltaan Bicester Villagea, jossa poikkesimme alkuvuodesta poikaystäväni kanssa Lontoon reissulla. Liekö samaa konsernia tai jotain? Vaikka Bicester tuntuikin paljon suuremmalta tarjontansa puolesta tähän ranskalaiseen versioon verrattuna, tästäkin outletkylästä löytyi kuitenkin monenmonta merkkiä, kuten Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Burberry, Nike, Michael Kors, ihan näin muutamia mainitakseni. Tarjolla oli muutakin kuin menneen sesongin vaatteita, esimerkiksi RL:ltä olisi saanut Lontoossa jo hamstraamiani klassisisa palmikkoneuleita ja kauluspaitoja pilkkahintaan. Myös kokoja oli lähes kaikesta hyvin tarjolla!

Masumme alkoivat kurista jo siihen malliin, että meidän oli pidettävä ruokapaussi. Outletkylästä löytyi minusta yllättävän vähän ruokapaikkoja, niitä luulisi olevan noin ihmisiä kuhisevassa paikassa enemmänkin. Ja kun mukavan näköinen ulkoterassilla varustettu paikka sitten löytyi, sai sieltä vain epämääräisiä valmispakattuja annoksia. Noh, eipä sinne mitään kulinaristisia nautintoja lähdetty hakemaankaan ;) Sade väistyi auringon tieltä juuri, kun asetuimme terassille ruokinemme ja pääsimme nauttimaan lämmittävistä auringon säteistä!

Istahdimme shoppailujen lomassa Starbucksiin frappuccinoille, ystäväni mukista löytyi uutta hurjan herkullista mansikkafrappuccinoa! Tilatessani juomia myyjätär kohotti kulmiaan kysyen, kirjoittiko hän nimeni oikein ja naurahdin sen olevan ihan hyvä. Aika lähellä, mutta toiseen mukiin hän pyysi minua kuitenkin kirjoittamaan nimeni itse ;)

Shoppaussaalista!

Aivan outletkylän vieressä sijaitsee suuri ostoskeskus, Val d’Europe, jonka tarjontaa kävimme kylästä lähtiessä katsastamassa. Saman katon alta löytyi kaikki Bershkat, Zarat, Massimo Duttit, Pull & Bearit ja muut. Tämä oli minusta todella kätevää, sillä vaikka outletissa käydessä ei onnistaisikaan, löytää jokainen varmasti jotain tuolta ostarilta, joka oli vieläpä mukavan rauhallinen. Minä muun muassa löysin tuolta erään havittelemani maximekon, joka oli Champs Elyseeltä jo loppuunmyyty, joten kannatti hakea sieltä, minne kaikki muut eivät välttämättä eksy hih ;)

Ostostellessa menikin koko päivä ja pääsimme takaisin hotellille rättiväsyneinä vasta kuuden aikoihin. Näin ollen emme jaksaneet raahautua metrolla keskustaan syömään, joten valitsimmekin viihtyisän näköisen Brasserien aivan hotellimme läheltä.Vaatimattoman oloinen, pikkuruinen lähikadun ravintola osoittautuikin loistavaksi valinnaksi! Pippuripihvini oli uskomattoman herkullista ja mureaa (tosin missä kasvikset, eikö niitä Ranskassa tarjoilla? :D), jopa ranskalaiset veivät kielen mennessään ja palan painikkeena nautittu viini maistui hyvältä. Kaiken kruunasi jälkkäri!

Pohdimme ensin ottavamme vain yhden jälkiruuan, jonka jakaisimme yhdessä, sillä olimme aivan täynnä pihviannoksistamme. Listaa lukiessa ahneus vei kuitenkin voiton ja masusta löytyikin yllättävästi tilaa sekä Crème Brûléelle ja Mousse au Chocolatille ja ai että miten hyviä nuo molemmat olivatkaan! Syötyämme itsemme aivan ähkyyn jolkottelimme kylläisinä ja väsyneinä muutaman askeleen päässä sijaitsevalle hotellillemme :) Ai että, vieläkin nousee vesi kielelle näitä kuvia katsellessa!

21 thoughts on “Paris, day 2

1. Ihanan näköisiä lomakuvia! Mäkin halajan jonnekin kaupunkilomalle, ai no lomalle oikeastaan minne tahansa :-) Ja melko mukavan näköinen shoppailusaalis! En malta odottaa mitä tuolta pussukoista paljastuu :)

Ps. Ihana saada sinut takaisin langoille! Olen vähän jo kaipaillut sinun postauksia ja juttujasi :-)

2. Olimme semmoisessa kuin Lenox Montparnasse :) Hinnasta en valitettavasti osaa sanoa tarkkaan, ostimme matkan pakettina ebookersilta lentoineen päivineen, joten pelkkää hotellin hintaa en mitenkään muista! Suosittelisin kyllä ehdottomasti tuota, me olimme oikein tyytyväisiä :) Majoituksesta on kysytty sen verran, että voisinkin tehdä ihan oman postauksen aiheesta!

3. Voi kiitos Pauliina, ihana kuulla sinusta taas pitkästä aikaa! :) Hmh, harmi kun se teidän Lontoon matka peruuntui :/ Toivottavasti pääset pian jonnekin reissuun tai tulisi edes hyvät säät tänne kotisuomeen, niin pääsisi vähän lomatunnelmaan ;) Ja pussukoiden paljastusta varmasti luvassa hih!

4. Olen taas ihan unohtanut kommentoinnin kokonaan, vaikka lupasin itselleni parantaa tapoja ja alkaa kommentoimaan useammin. No onneksi postauksesi inspiroivat siihenkin ! ;) Aivan ihania kuvia, Pariisi on ehdottomasti yksi unelmakohteistani matkailun osalta, shoppailu, ruoka, arkkitehtuuri, aivan kaikki kuulostaa niin täydelliseltä ! Onneksi näillä näkymin ensi matka Lontooseen odottelisi vielä tänä kesänä, ja juurikin esimerkiksi Bicester Village on ohjelmasuunnitelmissa.

5. Missäpäin teidän hotellinne sijaitsi? Mahdatko muistaa tuon Brasserien nimeä? :) Kaikki vinkit hyvistä ruokapaikoista otetaan innolla vastaan, viimeksi me ei löydetty niitä parhaita paikkoja… Vaan ruoka oli vähän mitäänsanomatonta. Nyt kahden viikon päästä uusi reissu, toivottavasti paremmalla onnella! :)

6. Joo, luinpas tarkasti, tossahan aiemmassa kommentissa kerroit hotellin nimen… Terv, aiempi anonyymi, joka tulee asumaan Marais:n alueella :)

7. Voivoivoi miten ihania kuvia ja asuja tässä ja tossa ylemmässä postauksessa! :-) Haluun myös Pariisiin! Teillä taisi sattua myös tosi hyvät säät kaupan päälle, ihan mahtia. Ja hyvä jos La Valléesta löytyi löytöjä :-) Kävin itsekin sunnuntaina Bicesterissä vähän outlet shoppailemassa ja törmäsin siellä kylttiin missä luki “Chic outlet shopping” ja se jäi jotenkin hirveesti vaivaamaan, kun olin niin sata varma että oon nähny saman tekstin jossain muualla aikaisemmin. Ja niinhän oonkin, tajusin nimittäin silloin illalla että noi toisiaan hirmuisesti muistuttavat kohteet on tosiaan samaa konsernia ja noita villageita on Euroopassa 9!

8. Hih, ihana, että nyt innostuit kuitenkin kommentoimaan! Jokainen kommentti saa minut aina hippasen iloisemmaksi ja arvostan niin paljon sitä, että joku jaksaa käyttää pienen hetken päivästään pienten terkkujen rustaamiseen! Kiitos siis hurjasti siitä :)

Tosiaankin, kaikki nuo luettelemasi seikat olivat Pariisissa niiin kohdallaan. Arkkitehtuuria tuli ihasteltua useasti, shoppailumahdollisuudet olivat jopa paremmat kuin odotin ja ruoka, ah! Kannattaa siis ehdottomasti rustata Pariisi matkailulistalle ;) Lontookin vei täysin sydämeni, ihanaa että pääset sinne reissuun! :)

9. Kiitos paljon Jensku! :) Hih, esittelen ne mahdollisimman pian! Olen odotellut aurinkoisempia päiviä kuvien ottamista varten, joten varmasti ihan lähipäivinä ;)

10. Hotelli sijaitsi siis Montparnasse:n alueella (en ole varma onko se edes alue, nämä jäivät minulle vähän hämäräksi :D). Valitettavasti en yyhtään muista brasserien nimeä, mutta sain itse ennen matkaa lukijalta aivan mielettömän lounastamisvinkin, nimittäin Printemps-tavaratalon katolla sijaitseva Deli Cieux! Tästä tulossa ihan pian juttua bloginkin puolelle :) Ruoka oli hyvää, mutta suurin valtti on ravintolan sijainti!

Oikein ihanaa matkaa jo etukäteen! :)

11. Voi kiitos ihana Iida! :) Säät olivat kyllä ihan hyvät, yhtenä päivänä saimme nauttia kunnon helteestä, mutta toisena päivänä taas järkyttävä kaatosade ja ukkonen pääsi yllättämään meidät :D Vähän vaihtelevat säät siis!

Joo muistelinkin jostain lukeneenikin, että Bicesterkin kuuluisi johonkin suurempaan konserniin ja outlet villageita löytyisi usemmastakin kaupungista! Minä kyllä pidin Bicesteristä ehkä hippasen enemmän ;)

12. Haha, luen yleensä postaukset niin, että selailen kuvat ensin ja sitten vasta paneudun lukemaan tekstiä. Hihittelin ääneen, kun ensimmäisessä kuvassa ostossaaliina on vain pari kauppakassia ja seuraavassa ostoskuvassa onkin melkoiset kantamukset :D Ihana Jonna, oot hieman shoppaillut :D <3

13. Hihih :D Puolustaudun kyllä, että parissa noista isoista kasseista on ihan vaan alusvaatteita ja lahja poikaystävälle, joten IHAN niin paljoa en shoppaillut! ;D

14. Noita saman konsernin designer outlet myymälöitä löytyy ympäri Eurooppaa, mm. Wienin läheltä, Hollannin pohjoisosasta, Manchesterin läheltä…you name it. Tulee niissä käytyä vähintään kerran vuodessa itsekkin. Ja mikä parasta, niissä on varsinkin kesällä todella edullisia vaatteita, kun ensin on oikeat outlethinnat ja sen päälle vielä alennusmyynnit.

15. Mä oon käyny tuolla outlet-kylässä ja tykkäsin siitä paljon. Nyt kävin Saksassa saman ketjun toisessa kylässä ja oli sekin ihan hyvä. Mainitsemasi outlet-kylä kuuluu myös samaan ketjuun kuin mainitsemani, eli siis Chic Oytlet Shopping -ketjuun.

16. Noita tosiaan tuntuu olevan lähes joka kaupungissa. Todella kiva konspeti kyllä, liikkeissä tarjonta on yllättävän laaja ja kokoja runsaasti tarjolla! Sitä voisi odottaa outletilta lähinnä hajakokoja ja tylsiä edellisen sesongin vaatteita, mutta toisin on :) Oih, onko siellä alennusmyyntejäkin?! :D

17. Nuo ovat kyllä käymisen arvoisia paikkoja, ainakin omasta mielestäni tarjonta liikkeissä on aika laaja ja kokoja hyvin tarjolla! Minäkin olen tosiaan käynyt Lontoossa saman ketjun outletkylässä, siitä tykkäsin vielä hippasen verran enemmän hih ;)